Roberta Vanore


«A picture is a secret about a secret, the more it tells you the less you know».
(Diane Arbus)
«You take a picture of what you are looking at: then you photograph yourself».
(Denis Roche)
Photography. The light. The eternity of an instant. The charm of immortality. The power of a beauty that neither the passage of time can damage.
Photography is one of the most sublime art form, that can "stop the time", to capture a fleeting and unrepeatable instant and to give it to eternity.
Lights and shadows. Colors. Black and white. The elegance of chiaroscuro. Flashes lighting up the dark with instant contrast. Opposites enhancing each other by creating "photo-graphies", images "written" with light.
Roberta Vanore
----------------------------------------------------------------------
«Una fotografia è un segreto che parla di un segreto. Più essa racconta, meno è possibile conoscere».
(Diane Arbus)
«Si fotografa ciò che si guarda: quindi si fotografa se stessi».
(Denis Roche)
La fotografia. La luce. L’eternità di un istante. Il fascino dell’immortalità. Il potere di una bellezza che nemmeno lo scorrere del tempo riuscirà mai ad intaccare.
La fotografia è una delle più sublimi forme d’arte, capace di "fermare il tempo", di catturare un fugace e irripetibile istante e donarlo all’eternità.
Luci e ombre. Colori. Bianco e nero. L’eleganza del chiaroscuro. Bagliori che dominano il buio in un gioco di contrasti. Gli opposti si valorizzano a vicenda dando vita a "foto-grafie", immagini scritte con la luce.
Roberta Vanore